Dierentuin fotografie tips en trucs


Heb je behoefte aan tips en trucs om te fotograferen in de dierentuin en ben je benieuwd naar de diverse dierentuin in Nederland en daarbuiten… lees dit blog….

 

Fotograferen in de dierentuin is een uitdaging, een erg leuke uitdaging. Echter hoe kun je nu het beste fotograferen onder bepaalde omstandigheden, zoals het fotograferen achter glas, tralies, hekwerk, fotograferen in een donkere omgeving etc. Welk materiaal neem je mee, welke lens zet je op je camera, en hoe kun je het beste werken met een statief? Ik heb deze informatie gebundeld in de blog fotograferen in de dierentuin tips en trucs.

De fotogeniekheid van een dierentuin speelt hierin ook een grote rol. De afgelopen periode ben ik naar diverse dierentuinen geweest om te ontdekken welke dierentuin fotogeniek is. Ik heb ontdekt dat elke dierentuin zijn charme heeft en een ontdekking waard is.

Deze dierentuin bezoeken heb ik beschreven in blogs. In deze blogs staan diverse tips en trucs benoemd over het fotograferen in een dierentuin, zoals welke sluitertijden en diafragma gebruik je, fotograferen achter het glas, tralies, gebruiken van een statief, etc. In de blogs wordt ook omschreven wat de ene dierentuin nu leuker maakt dan de andere, of een dierentuin zich leent voor fotograferen of juist niet? Kortom de blogs van dierentuin fotografie tips en trucs geven je een goed overzicht van fotograferen in de dierentuin.

Ben je in de toekomst benieuwd naar nieuwe blogs over het fotograferen in de dierentuin, je kunt je in de rechterbalk inschrijven voor de nieuwsbrief. Op deze manier wordt je op de hoogte gehouden indien er een nieuwe blog verschijnt.

Het overzicht van de blogs over Dierentuin fotografie tips en trucs

Benieuwd naar de tips over het fotograferen in de diverse dierentuinen? Ze zijn te vinden in dit overzicht:

Een andere zeer interessante website over dierentuinen, genaamd zoovaria, moet je echt bezoeken zo krijg je in een oogopslag duidelijk welke dierentuinen er in Nederland zijn (en ver daarbuiten).